![Мадам Бътерфлай - Билети Мадам Бътерфлай - Билети](http://bg.content.eventim.com/static/uploaded/bg/f/8/n/j/f8nj_960_360.jpeg)
Детайли за събитието
„МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ“
опера в три действия от Джакомо Пучини
Диригент Найден Тодоров
Режисьор Нина Найденова
Сценография Петко Танчев Костюми Цветанка Петкова-Стойнова Хореография Боряна Сечанова
В ролите:
МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ – Йоана Железчева
ПИНКЕРТОН – Георги Султанов
СУЗУКИ – Силвия Ангелова
ШАРПЛЕС - Свилен Николов
КЕЙТ ПИНКЕРТОН – Лилия Илиева - Михайлова
ГОРО - Пламен Райков
ПРИНЦ ЯМАДОРИ – Велин Михайлов
БОНЗО - Гео Чобанов
КОМИСАР - Людмил Петров
ЧИНОВНИК - Илко Захариев
ЯКУСИДЕ – Петър Петров
МАЙКАТА – Елеонора Христова
БРАТОВЧЕДКА – Галина Великова
ДЕТЕ – Дария Зекова
Оркестър и хор на Държавна опера Варна
Съвършената музика на Пучини разказва за Изтока и традициите му чрез трагичната любовна история на японската гейша и американския морски офицер. Постановката на режисьора Нина Найденова представя чувствената творба с метафората за американската мечта, изобразена с кадри от черно-бялото кино. Декорът е на Петко Танчев, а японските облекла са дело на Цветанка Петкова-Стойнова. По време на посещение в Лондон, Пучини гледа в един от лондонските театри драмата „Гейша“ от Дейвид Беласко, написана по новелата на американския писател Джон Л. Лонг. Той е завладян от личната драма на нещастната японска девойка и решава да композира опера по този сюжет. Неговите литературни сътрудници Луиджи Илика и Джузепе Джакоза се залавят с либретото, а Пучини написва първото действие, преди окончателно да е готов текстът на цялата опера. При писането на музиката, композиторът изучава японските народни песни. Освен многото трудове, които проучва, той се запознава и с живата японска песен и записва много японски напеви от жената на японския посланик в Рим Окияма, някои от които използува в музиката си. Партитурата на „Мадам Бътерфлай“ с подзаглавие „Трагедията на една японка“, е завършена в края на 1903 г., а премиерата е на 17 февруари 1904 г. в миланския театър „Ла Скала“.