Мадам Бътерфлай - Билети

Мадам Бътерфлай - Опера  - Билети

Детайли за събитието

„МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ“

опера в три действия от Джакомо Пучини

Диригент Найден Тодоров

Режисьор Нина Найденова

Сценография Петко Танчев Костюми Цветанка Петкова-Стойнова Хореография Боряна Сечанова

В ролите:

МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ – Йоана Железчева

ПИНКЕРТОН – Георги Султанов

СУЗУКИ – Силвия Ангелова

ШАРПЛЕС - Свилен Николов

КЕЙТ ПИНКЕРТОН – Лилия Илиева - Михайлова

ГОРО - Пламен Райков

ПРИНЦ ЯМАДОРИ – Велин Михайлов

БОНЗО - Гео Чобанов

КОМИСАР - Людмил Петров

ЧИНОВНИК - Илко Захариев

ЯКУСИДЕ – Петър Петров

МАЙКАТА – Елеонора Христова

БРАТОВЧЕДКА – Галина Великова

ДЕТЕ – Дария Зекова

Оркестър и хор на Държавна опера Варна

Съвършената музика на Пучини разказва за Изтока и традициите му чрез трагичната любовна история на японската гейша и американския морски офицер. Постановката на режисьора Нина Найденова представя чувствената творба с метафората за американската мечта, изобразена с кадри от черно-бялото кино. Декорът е на Петко Танчев, а японските облекла са дело на Цветанка Петкова-Стойнова. По време на посещение в Лондон, Пучини гледа в един от лондонските театри драмата „Гейша“ от Дейвид Беласко, написана по новелата на американския писател Джон Л. Лонг. Той е завладян от личната драма на нещастната японска девойка и решава да композира опера по този сюжет. Неговите литературни сътрудници Луиджи Илика и Джузепе Джакоза се залавят с либретото, а Пучини написва първото действие, преди окончателно да е готов текстът на цялата опера. При писането на музиката, композиторът изучава японските народни песни. Освен многото трудове, които проучва, той се запознава и с живата японска песен и записва много японски напеви от жената на японския посланик в Рим Окияма, някои от които използува в музиката си. Партитурата на „Мадам Бътерфлай“ с подзаглавие „Трагедията на една японка“, е завършена в края на 1903 г., а премиерата е на 17 февруари 1904 г. в миланския театър „Ла Скала“.