В самотата на памуковите полета
Няма активни спектакли към това събитие!
Няма активни спектакли към това събитие!
Уважаеми клиенти, към стойността на билета ще Ви бъде начислена допълнителна билетна такса!
от Бернар-Мари Колтес
Превод: Светлана Панчева
Тимофей Кулябин
Роман Должанский
Олег Головко
Александър Лобанов
Тимофей Пастухов
Оскарас Паулинс
Анна Абалихина
Серхей Рилко
Ксения Виниченко
Анастасия Журавлева
Владимир Буртцев
Фрол Подлесний, Павел Минарский, Александър Ражувалов
Предстои да бъде потвърден
Предстои да бъде потвърден
Антон Родионов
Илия Кузнецов
Ирина Парадная
Известната пиеса на Бернар-Мари Колтес „В самотата на памуковите полета“ е написана през 1985 г., четири години преди драматургът да почине от СПИН. Френският театрален изследовател Патрис Павис намира в нея допирни точки с философските диалози на Платон и Дидро, а самият Колтес я нарича „философски диалог в маниера на ХVІІІ век“. Действието се развива „от другата страна на времето" - в тъмните часове на нощта, когато се срещат един Дилър и един Клиент и се оплитат в опасна игра на купуване и предлагане, в която властват страхът, желанието, сексуалността, потиснатата вина и агресията.
Обектът на „сделката“ остава смътен и неназован. Пази се някаква болезнена тайна, която не може не само да бъде изказана, но и смирена с вътрешната мяра за добро и зло, за правилно и неправилно. Диалогът прилича на драматизиран монолог на последователно излагане на философски тези; разменят се реплики и аргументи по правилата на трактат по логика или право. Отвъд привидната непроницаемост на текста - с неговия поетичен език и словесна изисканост - се утаяват темите за любовта като копнеж и невъзможност; за търговията като доминиращ модус на човешки взаимоотношения; за желанието – като нещо срамно, скрито, болезнено и самоунищожително; и в крайна сметка за самотата… Памуковите полета се споменават само веднъж в текста на Колтес. Може би тази прекрасна метафора, в която има красота и обреченост, се ражда по време на неговото последно пътуване до Мексико, няколко години преди смъртта му.
По думите на режисьора на спектакъла, Тимофей Кулябин: „Представлението е за сексуалната перверзия, за скритото желание, което в много днешни общества е наказуемо. На сцената има двама актьори - Ингеборга Дапкунайте и Джон Малкович, но не и двама герои. Зрителите са потопени в подсъзнанието на човек, който физически не присъства на сцената. Той живее в ужасна вътрешна дисхармония, защото е осъзнал, че сексуалното му желание е престъпно. Но това е неговата природа, с която той не може да се бори. Иска да го признае пред себе си, но не може, защото е едновременно страшно и опасно. Случващото се на сцената е проекция на неговото съзнание, на кошмара, в който той се опитва да се помири със себе си. Затова измисля двама персонажи - продавач и купувач, две същности, които се борят. Колкото по-напред отиваме в историята, толкова по-добре разбираме за какво става дума. Актьорите сменят ролите си и след известно време осъзнаваме, че това е вътрешният монолог на един човек. Последният диалог преди трагедията...“
В представлението участват и петима видеооператори, които в реално време снимат случващото се на сцената. Прожектираните детайли се наслагват върху театралната картина. Смесването на живо и пресъздадено времепространство рефлектира раздвоеното съзнание, опита за дистанциране и абстрахиране от реалността, но и нейната тегнеща валидност.
Добавете сайта на Eventim към Вашия начален екран за по-добра функционалност
Искам да получавам известия за специални предложения
Получавайте известия за всякакви промени относно събитията, за които сте закупили билети